CIJENE LITIJUMA PADAJU, ALTERNATIVA RJEŠENJA DOLAZE NA SVJETSKO TRŽIŠTE

ajlasss666_electric_car_similar_to_tesla_charinging_battery_500b7a76-32f1-48e8-9d4f-b2a74c3de678

Pad cijena litijuma se nastavlja. Spot cijene su dostigle najnižu cijenu od avgusta 2021. godine. Razlog za pad cijena se može pronaći na tržištu električnih automobila.

Analitičari industrije litija i berze su se nadali da će ipak doći do oporavka cijena ovog metala za baterije nakon njegovog stalnog pada na berzi.

Međutim, cijene i dalje padaju, dok se globalne zalihe gomilaju kao posljedica činjenice da je potražnja za električnim automobilima i dalje slaba.

Cijena tzv. crnog zlata je doživjela pad i u Kini, a najaktivniji fjučersi na Guangzhou berzi izgubili su 12 posto u junu.

Na posljednjoj aukciji vrhunskog proizvođača Albemarle, 19.juna ove godine, pobjednička cijena je bila niža za 6,9 posto u odnosu na predhodnu prodaju 5.juna.

DIONICE NAGLO PADAJU

Ovaj pad cijena je uslijedio nakon ranijeg pada od više od 80 posto u 2023.godini zbog prevelike ponude metala i kontinuirane smanjene potražnje.

Analitičari kažu da proizvođači električnih automobila, boreći se sa manjom potražnjom, nastavljaju da smanjuju narudžbe za litijumske proizvode,  računajući da će kasnije moći trgovati po još nižim cijenama.

Zalihe, uglavnom kod proizvođača katoda, porasle su za 8 posto u trećoj sedmici juna u odnosu na predhodnu sedmicu, dok su zalihe za ostale korisnike, uključujući proizvođače baterija i trgovace, porasle za 32 posto, kažu analitičari.

Prirodna posljedica situacije je da su dionice proizvođača litijuma stavljene pod pritisak.

Albemarie je pao za 23 posto u junu, Lithium America za 55 posto, Piedmont Lithium za čak 64 posto u istom periodu.

INVESTITORI I NOVA ISTRAŽIVANJA

Investitori tvrde da će propustiti povećanje od prvih 30 posto kad dođe do njega i da su spremni na to, rekao je Chris Berry, izvršni direktor konsultantske firme House Mountain Papers. On ujedno kaže i da ”pametni, dugoročni kapital” nije zaustavio pad cijena.

S druge strane na berzi se odražava veliko nestrpljenje Wall Streeta.

Quentin Lamarche iz kompanije Techmet-Mercruie, koja radi na zajedničkom ulaganju u kritične metale zajedno sa Mercuria Energy Group smatra da kompanije i ulagači prolaze kroz tzv. S-krivulju i žive s posljedicama te krivulje, ali i da je ”voz sa litijumom već napustio stanicu.”

NATRIJUM UMJESTO LITIJUMA

Mnoge kompanije danas žele umjesto u litijum investirati u natrijum  za koga se smatra da ga ima u izobilju.

Kina već vodi u trci natrijum jona i otvara fabrike širom zemlje, gdje je litijum sad zamijenjen natrijumom i gdje je Švedska katodna kompanija Altris već otvorila ured uključen u te planove i investicije.

Natrijum se može ekstrahovati iz soli u okeanima, pa iako je Kina već počela sa sa ekstrakcijom i proizvodnjom u velikim razmjerama, ipak je prema riječima stručnjaka potrebno dosta vremena za istraživanje i masovnu proizvodnju, jer poređenja radi istraživanje litijuma seže u šezdesete godine prošlog vijeka.

I povrh toga istraživanje natrijuma i njegova upotreba je već u punom jeku, tako da bi natrijum vrlo brzo mogao bar djelimično preuzeti ulogu litijuma.

Sem švedskog Altrisa koji je počeo sa novim ulaganjima u natrijum u Kini, tu su i drugi investitori, poput Northvolt-a, EIT InnoEnergy i Molindo Energy.

Kada se nastavi lov na metale, važno je brzo pokupiti tržišne udjele, a na kraju krajeva sve se svodi na cijenu, pa tako natrijum može ozbiljno da spusti i cijenu proizvodnje električnih automobila i baterija za mobilne telefone, a ovaj metal već vodi ispred litijuma, piše The Economist.

ŠVEDSKA ISTRAŽIVANJA – RECIKLIRANJE LITIJUMA UZ POMOĆ BILJNE KISELINE

Istraživači sa Univerzita Chalmer u Švedskoj su pronašli metodu koja reciklira baterije električnih automobila uz pomoć oksalne kiseline, koja se između ostalog, nalazi i u nekim biljkama, poput kiselice, rabarbari, špinatu, paradajzu…

Metoda recikliranja naziva se hidrometalurgija i reciklira 100 posto aluminijuma, 98 posto litijuma, a pri čemu se ne gube ni ostali vrijedni materijali poput kobalta, nikla ili mangana.

”Do sada niko nije uspjeo da pronađe tačan proces da odvoji ovoliku količinu litijuma sa oksalnom kiselinom, a da istovremeno prvo otkloni, a potom sačuva i aluminijum. Budući da sve baterije sadrže i aluminij, moramo biti u mogućnosti i da ga recikliramo, a da pri tom ne gubimo i ostale značajne metale,” rekla je Lea Rouquette, jedna od istraživačica sa Univerziteta Chalmer.

Ova metoda mora biti dostupna u velikim razmjerama, što je naravno veliki napredak iza kojeg stoje švedski istraživači.

Suzana Sekulović Kadirić

U prilogu pojednostavljena, mala demonstracija procesa odvajanja metala iz recikliranih baterija:

https://play.chalmers.se/media/Batteri%C3%A5tervinning/0_duttdbuf?upn=4tNED-2FM8iDZJQyQ53jATUed5AG

Aktuelno